Sunday, March 28, 2010

EPL makin sengit....

Baru je berkira-kira nak kutuk Chelsea lepas diorang cuma mampu seri dengan Blackburn minggu lepas...tiba-tiba je plak hari Sabtu lepas Chelsea jadi singa lapar yang dah seminggu tak makan dengan membelasah Aston Villa 7-1. Kalau yang dibelasah tu Portsmouth atau Hull mungkin aku tak berapa heran sangat...tapi...Aston Villa.!!

Semua orang tau Aston Villa bukan senang2 nak dikalahkan, jadi bila tengok keputusan tu, aku pun konpius...adakah Chelsea memang kuat gila, atau Villa yang main tahapahapa... Ye memang aku tak tengok game tu...sebab aku ada kat kampung...umah bapak aku ada astro tapi tak ada sport package...Umah aku pun xde gak..hahahah so kalu aku ada kat umah pun tak tengok gak...lagi pun sebab Chelsea yang main kan...kalu MU yang main memang aku akan usahakan untuk tengok di kedai mamak terdekat..

Game Chelsea lawan Villa sabtu lepas tu berlangsung awal sket sebelum game MU lawan Bolton. Jadi selepas tengok Chelsea belasah Villa sampai 7-1 di Stamford Bridge adakah semangat player MU jadi luntur? Tidak sama sekali...walaupun MU main kat Reebok Stadium, MU masih mampu membelasah Bolton 4-0. Sekarang dua2 team dah mengharungi 32 game dengan MU cuma leading Chelsea 1 point je.

Agak malang untuk Arsenal sebab hanya mampu seri dengan Birmingham, menyebabkan diorang sekarang 3 mata di belakang Chelsea dan 4 mata di belakang MU. Tapi secara matematiknya, diorang belum terkeluar lagi dari perebutan juara liga.

Keputusan perlawanan Sabtu lepas sekadar membuatkan aku tak sabar2 menunggu game MU-Chelsea sabtu ni. Macam biasa lokasinya ialah di Restoran Siti Ramizah Maju, Taipan Senawang. Kalu ikut masa perlawanan lebih kurang pukul 12.45 (GMT) kira pukul 10.45 waktu malaysia la kot...bole la...tak la lewat sangat...

Kalu menang, confirm MU champion, tapi kalu Chelsea yang menang...tak tentu lagi Chelsea champion...ngeh..ngeh..ngeh...

No comments:

Post a Comment