Thursday, March 18, 2010

Mesti Tonton Tahun Ni...

Beberapa minggu lopeh aku gi tengok movie dengan Nowwa tercinta, cerita Percy Jackson dan Pencuri Petir. Ceritanya pasal anak tuhan orang Greek la kan...ala yang nama Zeus la, Poseidon la semua tu. Aku pun mula tau pasal nama tuhan greek ni pun  masa dok gila main game Age of Mythology dulu...

Kononnya dalam cerita tu, masa zaman moden ni tuhan2 greek tu masih ada lagi. Dah tu plak masing2 siap boleh buat anak lagi dengan manusia. Tapi diorang tak bole jumpa pun anak2 diorang tu, cuma bole bagi bisikan je bagi nasihat ke, bagi guide kalu ada masalah ke. Tapi budak2 yang demi-god ni  ada la kelebihan masing2. Yang si Percy Jackson ni sebab dia anak Poseidon, tuhan air, maka dia bole duduk menyelam dalam air lama2, pastu kalu dia sakit ke luka ke, sentuh air je dia bole baik. Pastu kalu dia sentuh air pastu tangan sebelah lagi sentuh orang yang sakit, orang tu pun bole baik.

Tapi aku bukan nak cerita pasal citer Percy Jackson ni, aku nak cerita pasal cerita Clash of The Titans...hahaha...mesti ramai yang tertunggu2 citer ni kan? termasuk la aku..Cerita ni pun lebih kurang macam cerita Percy Jackson tu jugak la. Tapi yang ni cerita pasal Perseus, anak Zeus pulak. Pastu dia berlatar belakangkan zaman greek kuno tu, bukan zaman moden. Cerita ni pernah dibuat dulu...dalam tahun 1981. masa tu aku memang tak tahu apa la...baru 3 tahun.
 Clash of the Titans (1981)

Clash of the Titans (2010)

Aku tak sabar2 sangat nak tengok cerita ni sebab aku memang suka tengok cerita yang berlatar belakangkan zaman2 purba macam tu la, zaman orang dok berperang guna pedang, lembing ngan panah ni. so cerita2 macam Gladiator, Kingdom of Heaven, Troy, 300 dan banyak lagi tu, memang cerita kegemaran aku la tu.

Antara pelakon dalam cerita ni ialah Sam Worthington (sebagai Perseus atau anak Zeus), Liam Neeson (sebagai Zeus) dan Ralph Fiennes (sebagai Hades). Cerita ni akan mula ditayangkan pada 2 April 2010, tapi tak tau la kat Malaysia bila startnya....yang penting cerita ni aku mesti tengok kat cinema dan bukan kat DVD. Tapi kalau ceritanya memang best dan berbaloi tengok banyak kali, baru la aku beli dvd dia plak untuk dilayan di Nowwa's 32" Samsung LCD TV...

Kalu nak tengok trailer cerita ni, tengok la kat sini...

No comments:

Post a Comment