Saturday, March 13, 2010

Tinggal Lato' Lee Je...

All England dah masuk ke peringkat separuh akhir...nasib baik masih ada lagi wakil kita...Dato' Lee la...sapa lagi...as lagi 2 beregu kita masing2 dah tersungkur masa quarter final pada lawan masing2 yang memang tak sapa bole nafikan kehebatan diorang.

Dato' Lee kalu tak menang mana quarter final semalam memang saja je la nak cari pasal as pemain dia lawan semalam memang tak berapa dikenali...oleh aku...tak tau la kalu korang kenal...heheheh.

Tapi nampaknya Dato' Lee agak sedih sikit sebab walaupun dia berjaya masuk ke final nanti pun, dia takkan dapat lawan Lin Dan sebab Lin Dan dah dibungkuskan oleh pemain China gak, Bao Chunlai semalam. Dan semi final untuk men single tahun ni nampaknya terdiri daripada 4 pemain dari negara yang berbeza. Dato' Lee akan lawan Peter Hoeg Gade, Chunlai plak akan lawan giant killer daripada Jepun, Kenichi Tago. kenapa aku panggil dia giant killer? sebab dia dah bungkuskan Joachim Perrson  masa 2nd round dan Chen Jin masa quarter final.

By the way,masa aku tengah menaip post ni, Dato' Lee baru je melangkahkan kaki ke final setelah menang dengan Peter Gade 21-17, 21-14. Caya la Dato' Lee...mesti korang heran kenapa macam senang je Dato' Lee menang dengan Peter Gade...aku pun sama. Aku rasa sebab mungkin Peter Gade sedikit keletihan sebab korang tengok la semalam macamana dia lawan Taufik Hidayat, dah la main 3 set, pastu point pun x jauh 20-22,22-20,22-20. Tapi result antara Bao Chunlai dengan Kenichi Tago belum dapat lagi.

Memandangkan untuk kategori lain dah xde lagi player kita yang tinggal, aku pun dah tak berminat nak cerita...Harap2 Dato' Lee berjaya bawak balik kejuaraan All England Men Singles yang last sekali dibawak balik oleh Hafiz tahun 2003.

No comments:

Post a Comment